Het verhaal
van Jara

Het verhaal
van Jara


JARA WAS EEN GEZONDE TIENER VAN 14… DACHT ZE.


Amsterdam, november 2018

‘Ik was 14 en zat in 3 VWO. Ik was gezond, op school ging het goed en ik had leuke vriendinnen. Tot die dag in februari. Ik voelde een bult die ik voor de zekerheid toch maar liet checken. Ik ging er vanuit dat er niets aan de hand zou zijn… . Maar de dokter verwees mij naar het ziekenhuis en op 6 maart kreeg ik te horen dat het foute boel was. Ze vertelde mij dat ik hodgkin, lymflierkanker, had.’

‘Ik kreeg zeven weken lang chemokuren. Na acht weken behandelingen voelde ik me heel slecht. Ik stortte deze week helemaal in en heb me enorm slecht gevoeld. Op 19 mei kwam de uitslag van alle behandelingen. Ik kreeg te horen dat alle kankercellen weg waren en ik dus schoon was. Er hoefde geen andere behandelingen meer te volgen. Wat was dit een geweldig moment. Voor mij, maar ook zeker voor mijn ouders, familie en vrienden. Ik denk dat zij zich drukker hebben gemaakt dan ik die periode.’

Make-A-Wish
Dionne, de verpleegkundige van Jara, gaf haar op bij Make-A-Wish. Ze ging skydiven. ‘Ik was zo blij, dit wilde ik al zo lang doen. Op het vliegveld stonden mijn vriendinnen te wachten. Dit was een emotioneel moment, omdat ik geen idee had dat zij ook zouden komen. Toen we eenmaal de vrije val aan het maken waren, voelde het geweldig. De spanning was weg en ik was alleen maar aan het genieten. Dit was echt een ervaring om nooit te vergeten. Sterker nog, ik zou zo dat vliegtuig weer uitspringen. Na een moeilijke periode was dit een hele mooie afsluiting.’

Vriendinnen on tour
Inmiddels is Jara jeugdambassadeur van stichting Make-A-Wish. Daarnaast loopt ze samen met haar vriendinnen mee met de City Wish Walk om zoveel mogelijk geld op te halen voor de stichting. Ze roept iedereen op om ook mee te lopen op 25 november in Amsterdam.

De vergunning voor de loterij is afgegeven door de Kansspelautoriteit onder kenmerk 10339 d.d. 26/09/2017
logo-one_community
Sitemap

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen